Gyakori kérdések

Általános kérdések

Mi a RENDO?
A hely, ahol használt műszaki cikkeit fix áron, gyorsan, egyszerűen adhatja el. A RENDO az Ön készülékét megveszi, majd a környezetvédelem és a fenntarthatóság jegyében, feljavítva újra értékesíti azt.

 

Hogyan működik?
A honlapon található katalógusból kiválasztja az Ön által eladni kívánt készülék típusát, megadja annak jellemzőit, és azonnal kap egy árat, amelyért a RENDO a készülékét megvásárolja. Ha ezen az áron Ön el kívánja adni készülékét, megadhatja bankszámlaszámát, ahová a vételárat utaljuk. Ezután készüléket becsomagolva, ingyenesen postára tudja adni. Miután a készülék beérkezett hozzánk, alaposan átvizsgáljuk és ellenőrizzük az Ön által megadott adatok helyességét. Ha minden rendben, néhány napon belül átutaljuk Önnek a pénzt.

 

Milyen előnyökkel jár a RENDO-n eladni?
- Ingyenes: nincs jutalék, nincsenek díjak és nincsenek rejtett költségek.
- Gyors: azonnal látja az eladási árat, nincs licit, nincs alku, nincs várakozás.
- Egyszerű: regisztráció nem szükséges, az eladás csak néhány kattintás.
- Kényelmes: nem kell hirdetést feladnia, nem kell személyesen egyeztetnie és találkoznia a vevővel.
- Biztonságos: adatainak megadása titkosított, biztonságos internet kapcsolaton keresztül történik. A vételárat bankszámlájára utaljuk.
- Kockázatmentes: a pénzt garantáltan átutaljuk vagy ha időközben meggondolja magát, a készüléket visszaküldjük.

 

Miért adjam el a használt készülékemet?
- Mert értéket képvisel, még ha Önnek már nincs is szüksége rá.
- Mert úgy érzi jól jöhet még valamikor, de valójában nem fogja már használni.
- Mert mások szívesen megvásárolnák és örömmel használnák.
- Mert a használt készülék eladása környezetvédelmi előnyökkel jár.

 

Ki adhat el a RENDO-n?
- Olyan magánszemélyek, akik a 18. életévet betöltötték és rendelkeznek magyar adóazonosító jellel és magyar bankszámlaszámmal.
- Olyan hazánkban bejegyzett jogi személyek, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezetek, amelyek rendelkeznek magyar adószámmal és magyar bankszámlaszámmal.

 

Mire kell figyelnem az értékesítés során?
- A gyors kifizetés érdekében pontosan és a valóságnak megfelelően adja meg a készülék adatait (gyártó, típus, állapot, hálózatfüggőség, stb.) és személyes adatait (név, cím, adóazonosító jel, bankszámlaszám, stb.).
- A készülék legyen az Ön jogos tulajdona, és harmadik személy ne támasszon rá semmiféle igényt (pl.: részletfizetés, hűségidő, stb.).
- Gondosan olvassa el a csomagolási és szállítási információkat!
- Ha kérdése van, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz!

 

Mi történik a készülékemmel miután beérkezett Önökhöz?
A készüléket kívül-belül alaposan átvizsgáljuk, ellenőrizzük a készülék működőképességét, az Ön által megadott jellemzőit és töröljük a készüléken található adatokat.

 

Mi történik a készülékemen tárolt adatokkal?
A készülékről minden adatot véglegesen törlünk. Az adatokat nem mentjük el, nem készítünk róluk másolatot, így a készülék átvétele után nem tudjuk azokat visszaszolgáltatni.

 

Mi történik a készülékemmel miután eladtam?
Új tulajdonost keresünk neki. A megvásárolt készüléket belföldön vagy külföldön értékesítjük. Számos ember örül egy használt készüléknek és ezzel a környezetünkért is teszünk valamit.

 

Mi történik a lopott készülékekkel?
Ha a beérkezett készülék átvizsgálása során felmerül a gyanú, hogy a készülék lopott, azonnal tájékoztatjuk a Rendőrséget.

 

A honlapon kívül, más módon is vásárolnak készüléket?
Háztartásban szokásos mennyiséget kizárólag a honlapon keresztül vásárolunk. Kereskedelmi mennyiségű használt műszaki cikket, telefonflottákat, beragadt készleteket a honlapon kívül, egyedi szerződés keretében vásárolunk. Ha ez a lehetőség érdekli, keresse ügyfélszolgálatunkat.

 

Céges készüléket vagy sok készüléket adnék el. Használhatom az Önök szolgáltatását?
Igen, egyedi szerződés keretében van rá mód. A részletekről tájékozódjon a „Cégeknek" menüpontban.

 

Nem értem a Szerződési feltételeket és itt sem találok választ a kérdésemre. Mit tegyek?
Keresse ügyfélszolgálatunkat, szívesen válaszolunk minden kérdésére.


Az eladás menete

Kell regisztrálnom?
Készüléke eladásához nem szükséges regisztrálnia, de az oldal kényelmesebb használata érdekében van rá lehetőség. Elsősorban visszatérő eladóknak ajánlott.

 

Hogyan találom meg készülékemet a katalógusban?
- Használja a minden oldalon megtalálható keresőmezőt! Kezdje el gépelni a készülék gyártóját, típusát és válasszon a legördülő listából!
- Böngésszen a katalógusban, először válassza ki a gyártót, majd a készülék típusát!

 

Honnan tudom, hogy milyen márkáról és modellről van szó?
Keressen információkat a készülék elő- és hátlapján, nézze meg a készülék vásárlásakor kapott számlát, a csomagolást vagy válassza ki készülékét a honlap katalógusában elhelyezett fényképek alapján.

 

Mit tegyek, ha készülékemet nem találom a katalógusban?
Ellenőrizze, hogy megfelelően adta-e meg a készülék gyártóját, típusát. Ha így sem találja készülékét, kérjük, jelezze felénk. Katalógusunkat folyamatosan bővítjük, ezért fontos számunkra az Ön visszajelzése.

 

Tudok olyan készüléket beküldeni, ami nem szerepel a katalógusban?
Nem. Csak a katalógusban található készülékeket vásároljuk meg. Ha készüléke nem szerepel katalógusunkban, jelezze nekünk és amint bővítettük választékunkat, értesítjük Önt.

Mi történik, ha olyan készüléket is beküldök, amiről nem töltöttem ki adatlapot?
Az ilyen készüléket adománynak tekintjük, nem tudunk érte fizetni.

 

Mi történik, ha hibás adatokat adtam meg a készülékhez?
A beküldött készülék minőségellenőrzési folyamaton megy keresztül, melynek során feltárjuk az esetlegesen hibásan megadott adatokat is. Ilyen esetben a készülékre új árajánlatot teszünk emailben.

 

Több készüléket is eladhatok egyszerre?
Igen, az eladási ajánlat lezárása előtt további készülékeket adhat a kosárhoz és a készülékeket beküldheti egy csomagban.

 

Van-e maximális beküldhető mennyiség?
Mennyiségi korlát nincs, de két dologra figyelni kell. Az egyik, hogy egy csomag tömege nem haladhatja meg a 20kg-ot. A másik, hogy a 200.000 Ft-nál nagyobb értékű csomagok átvételét megtagadhatjuk. Ilyen esetekben érdemes előre egyeztetni ügyfélszolgálatunkkal.

 

Hogyan kerül kiszámításra az ár?
Az ár meghatározásakor az aktuális piaci árakat és a készülék jellemzőit (hálózatfüggőség, tartozékok, állapot, stb.) együttesen vesszük figyelembe.

 

Mi történik, ha Önök máshogy állapítják meg a készülék állapotát, mint én?
A készülék állapotának objektív megállapításához részletes magyarázatot talál az adatlapon és a felvásárlási feltételekben. Kérjük, a gyors kifizetés érdekében ennek megfelelően adja meg az adatokat. Ha az Ön értékelése mégis eltér a miénktől, a végleges eladási ár megállapításánál saját értékelésünket vesszük figyelembe.

 

Meggondoltam magam, mégsem akarom a készüléket Önöknek eladni. Mit tegyek?
- Ha még nem postázta a készüléket, kérjük, küldjön emailt, melyben jelzi az eladástól való elállás szándékát.
- Ha már postázta a készüléket és eladási szándékától el kíván állni, kérjük jelezze nekünk e-mailben. A szóban forgó készüléket az Ön költségére visszaküldjük. Figyelem! A beérkezett készülékekről az adatokat töröljük, így a készüléken lévő korábbi adatokat nem fogja tudni visszakapni.

 

Honnan tudom, hogy az eladás sikeres volt-e?
A sikeres eladásról tájékoztató emailt küldünk.


Csomagolás és szállítás

Milyen tartozékokat kell beküldenem?
A készülék gyári tartozékait, amelyeket a készülék megvásárlásakor annak dobozában kapott (fülhallgató, USB kábel, memóriakártya, stb).

 

Hogyan kell becsomagolnom az árut?
Úgy, hogy a csomagolás a postai szállítás alatt megóvja a készüléket. A megfelelő csomagolás kiválasztásához itt talál tippeket: csomagolás és szállítás.

 

Meg kell lennie az eredeti csomagolásnak?
Nem, de jó, ha megvan, mert ebben a legegyszerűbb postára adni a készüléket és a tartozékait. Ha nincs meg, más csomagolóanyag is megteszi, amely alkalmas a készülék szállítás alatti megóvására. A megfelelő csomagolás kiválasztásához itt talál tippeket: csomagolás és szállítás.

 

Kell szállítási költséget fizetnem?
Az általunk emailben küldött címirat használatával csomagját ingyen adhatja fel a postán. Ha azt szeretné, hogy csomagjáért a futár házhoz menjen, válassza az ennek megfelelő szállítási módot és a futár díja levonásra kerül az általunk kifizetett összegből. Önnek sem a postán, sem a futárnál nem kell fizetnie.

 

Melyik postán adhatom fel a csomagot?
Csomagját az ország több mint 2600, csomagfelvételre alkalmas postájának bármelyikén ingyen feladhatja.

 

Van lehetőség arra, hogy házhoz jöjjenek a csomagért?
Igen, külön díj ellenében a futár házhoz megy a csomagért, amelynek időpontja előzetesen egyeztethető. Kérjük, a szállítási mód kiválasztásánál válassza a 'Futárszolgálat' opciót. A futár díját a készülék vételárából vonjuk majd le, Önnek közvetlenül nem kell érte fizetni.

 

Nem tudom kinyomtatni a címiratot. Mi a teendő?
Csomagját csak az általunk küldött címirat kinyomtatásával és felragasztásával tudja díjmentesen postára adni. Az egyéb módon küldött csomagokat nem áll módunkban átvenni. Ha eladási ajánlatát már rögzítette és nem tudja megoldani a címiratnyomtatást, kérjük keresse ügyfélszolgálatunkat.

 

Mennyi ideig tart, amíg a csomag beérkezik?
A készülék beérkezésének időtartamát a Magyar Posta üzletszabályzata határozza meg. A beérkezés átfutási ideje legtöbbször 1-2 munkanap.

 

Miért kell a címirat kiküldését követő 5 napon belül beküldenem a készüléket?
A RENDO felvásárlási árai a piaci árakhoz alkalmazkodva folyamatosan változnak. Ha a készülék a címirat kiküldésétől számított 5 napon belül postai feladásra kerül és adatlapja helyesen lett kitöltve, vállaljuk az ajánlati ár kifizetését akkor is, ha a felvásárlási ár időközben csökkent. Ha a készülék a címirat kiküldésétől számított 5 napon túl kerül feladásra és a felvásárlási ár időközben csökkent, új ajánlatot teszünk.

 

A csomagomat feladtam, de már egy hete nem kaptam visszajelzést. Mi a teendő?
A készülékek beérkezéséről minden esetben tájékoztató e-mailt küldünk. Kérjük, ellenőrizze postafiókját és spam mappáját is. Ha a csomag feladását követő egy héten belül nem kapott visszajelzést, kérjük, keresse ügyfélszolgálatunkat.

 

Külföldről küldhetek be készüléket?
Nem, szolgáltatásunkat csak Magyarország területéről lehet igénybe venni.

 

Leadhatom Önöknél személyesen is a készüléket?
Nem. Csak azt a készüléket vesszük át, amelyet a Honlapon keresztül adtak el nekünk és az általunk küldött postai címirattal kerültek beküldésre.


Kifizetés

Hogyan kapom meg a pénzt?
A vételárat az Ön által megadott magyarországi bankszámlára utaljuk. Más kifizetési módra nincs lehetőség.

 

Nincs magyar bankszámlám. Mi a teendő?
Készülékét így nem tudjuk megvenni. Ha már beküldte készülékét, sajnos nincs más megoldás mint, hogy visszaküldjük azt Önnek. Kérjük, egyeztessen ügyfélszolgálatunkkal a visszaküldés módjáról.

 

Mennyi idő alatt kapom meg a pénzt?
Ha a készülék időben megérkezik és a kitöltött adatlapjával is minden rendben van, legfeljebb a beérkezéstől számított 7 napon belül utaljuk a vételárat. Ha a készülék késve érkezik be, vagy az adatlap nem felel meg a készülék jellemzőinek, új árat kell egyeztetnünk. Ekkor az új vételárár kialakulását követő 3 napon belül utalunk.

 

Szerintem már meg kellett volna kapnom a pénzt. Mit tegyek?
A késedelem oka lehet, hogy:
- a csomag nem érkezett be hozzánk. Ellenőrizze, hogy kapott-e visszaigazoló e-mailt a beérkezésről. Ha nem kapott, de csomagját több mint egy hete elküldte, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.
- a beküldött készülék adatai, tulajdonságai nem egyeztek meg az Ön által megadottakkal, ezért új ajánlatot küldtünk Önnek, amit még nem igazolt vissza. Ellenőrizze, hogy kapott-e e-mailt az eladás elfogadásáról vagy ha új ajánlatot küldtünk, válaszolt-e rá. Ha igen, és több mint 3 nap eltelt azóta, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.


Személyes adatok

Biztonságos a személyes adatok megadása?
Igen, a személyes adatok megadása titkosított internetkapcsolaton keresztül történik, a kapcsolat titkosításáról tanúsítvánnyal rendelkezünk.

 

A RENDO-n kívül más megismerheti-e a személyes adataimat?
Nem, az adatokat nem adjuk ki harmadik fél részére, kivéve, ha ez az adásvételhez elengedhetetlen (pl. futárszolgálat).

 

Regisztrált felhasználó vagyok. Megváltoztathatom-e felhasználói adataimat?
Igen, az adatokat a felhasználói fiókban lehet módosítani, de a lezárt eladásokkal kapcsolatos adatok módosítására nincs lehetőség.

 

Vendégként van mód a megadott személyes adatok módosítására?
Nincs, a vendégként rögzített eladáshoz tartozó személyes adatait nem lehet módosítani. Ha személyes adatait tévesen adta meg, kérje ügyfélszolgálatunktól az eladása törlését, majd ismételje meg az eladást a honlapon a megfelelő személyes adatok megadásával.

 

Hogyan tudok leiratkozni a hírlevélről?
Leiratkozási szándékáról kérjük, küldjön nekünk e-mailt a hírlevélküldéshez megadott e-mail címről.